Minitrip in Ghana - Reisverslag uit Akatsi, Ghana van Judith en Karlijn - WaarBenJij.nu Minitrip in Ghana - Reisverslag uit Akatsi, Ghana van Judith en Karlijn - WaarBenJij.nu

Minitrip in Ghana

Blijf op de hoogte en volg Judith en Karlijn

26 April 2014 | Ghana, Akatsi

Hey yevu’s!

Jullie zullen wel schrikken, nu alweer een blog..! We geven een kleine update, omdat het kan. En omdat het beter uitkomt. Komende week gaan we namelijk op reis met de familie van Karlijn.

Na het schrijven van ons vorige blog, hebben we het paasweekend goed doorgebracht. De buurnonnen waren dat weekend weg en daar profiteerden wij van! We hadden de compound (kleine binnenplaats) voor onszelf en hebben dus twee middagen lekker in het zonnetje gezeten in de hoop dat we iets minder witte benen zouden hebben. Dit is gelukt: negers zijn we nog niet, maar er zijn korte broekafdrukken te zien!

Dinsdag zijn we met onze backpacks richting Hohoe vertrokken. Toen we aankwamen hebben we wat rondgelopen en wat gegeten. Toen was de dag alweer voorbij. We gingen op tijd naar bed zodat we woensdagochtend fris en fruitig op konden staan en een berg konden beklimmen.

Dit hebben we gedaan! De Mount Afadjato (885 meter) is de hoogste berg van Ghana. We gingen vol goede moed op pad. Toen kwamen we erachter dat we recht de berg opgingen. Klimmen dus! Het was op sommige stukken megastijl en soms ook glad. Je kon je niet goed ergens aan vasthouden, dus tijdens het klimmen en het dalen had je alleen houvast van de bomen en stenen. Na een tijd klimmen, kwamen we nat van het zweet aan op de top. Er was een mooi uitzicht maar er vlogen heel erg veel irritante vliegen rond. Dat was jammer. We konden het dorpje vanwaar we afkwamen zien liggen, helaas was het te bewolkt om het Volta Meer te kunnen zien.
Daarna zijn we weer afgedaald en richting de Tagbo Falls gegaan. Dit was een vlakker pad door het regenwoud en na ongeveer een uur lopen kwamen we aan bij de Tagbo Falls. Hier hebben we vers van de boom geplukte papaya’s, cocabeans en mango’s geproefd. Het was erg mooi, net een sprookjesbos. We waren helemaal alleen en dat maakte het juist erg mooi: het is nog niet ontdekt door het massatoerisme.

Donderdag zijn we naar de Wli Waterfalls geweest. Opnieuw hebben we een uur gelopen door het regenwoud waarbij we acht bruggetjes zijn overgestoken. Deze waterval is al meer ontdekt door de toeristen, we waren hier niet alleen. De Wli Falls zijn hoger dan de Tagbo Falls, maar zeker net zo mooi.
Nadat we hier een tijdje hebben genoten op een bankje (zwemmen was toch echt te koud), zijn we weer teruggewandeld. Met een trotro zijn we weer naar Hohoe gegaan.

Vrijdag zijn we met onze backpacks weer vertrokken uit Hohoe. Voordat we teruggingen naar Akatsi, hebben we een stop gemaakt bij the monkey sanctuary in Tafi Atome. Samen met een gids en een aantal bananen zijn we het bos ingelopen, op zoek naar de Monamonkeys. Na een tijdje vonden we een groep. We mochten ze allebei bananen voeren. Wanneer je stil stond en de banaan goed vasthield, klom zo’n aapje op je arm en ging daar rustig de banaan pellen en opeten. Dit was erg leuk, maar je kon merken dat de apen erg gewend zijn aan blije toeristen die een banaan vasthouden en hem voeren.

We zijn nu weer even een paar dagen in Akatsi: home sweet home! Maandag komt de familie van Karlijn en woensdag gaan we een week met ze op reis.

Tot zover onze kleine update!

• 26 April 2014 - 15:10

Riet:

Ha dames

Leuk om iedere keer weer jullie verslagen te lezen. Zo te lezen hebben jullie tijdens jullie minitrip heel veel gezien. Voor volgende week veel plezier samen met Wim, Ans, Marieke, Ellen en Tim. Geniet ervan.

Groetjes Riet

• 05 Mei 2014 - 18:12

Iris:

Vet dat jullie de plekjes hebben gezien die nog niet door de toeristen ontdekt zijn. Klinkt mooi.
    Wieee aapjes!
    Leuk dat jullie zoveel ondernemen, veel plezier met de familie van Karlijn!
    Liefs!